Ανθούλλης Δημοσθένους
Ο Ανθούλλης Δημσοθένους είναι κάτοχος πτυχίου Ιστορίας-Αρχαιολογίας, μάστερ ειδίκευσης στη βυζαντινή ιστορία από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, διδακτορικού τίτλου στη βυζαντινή ιστορία από τη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και μεταδιδακτορικού από το ίδιο Πανεπιστήμιο. Κατέχει μάστερ στις θεατρικές σπουδές και είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών με θέμα έρευνας την μεταφυσική στον Τένεσι Ουίλιαμς. Παρακολούθησε σεμινάρια σκηνογραφίας στο RADA και σκηνοθεσίας από την Sue Dunderdale. Σκηνοθέτησε τις παραστάσεις «Della Robbia», «Ο Σεμπάστιαν και ο Κανίβαλος», «Ο άγγελος στην εσοχή» και «Cabeza de Lobo».
Ο Ανθούλλης Δημοσθένους ως ιστορικός του Βυζαντίου έχει εκδώσει πάνω δέκα μονογραφίες και σημαντικό αριθμό επιστημονικών εργασιών σε επιστημονικά περιοδικά. Έχει επίσης ασχοληθεί με το θρησκευτικό δράμα και τη σκηνοθετική προσέγγιση των θρησκευτικών αλληγοριών και συμβόλων. Το πεδίο έρευνάς του είναι το Αμερικάνικο θέατρο και ειδικά το έργο του συγγραφέα Tennessee Williams.
Συμμετέχει στο Athens Fringe Live με το:
O μαύρος μασέρ και ο πόθος, βασισμένη στο διήγημα του Τένεσι Ουίλιαμς "Desire and the Black Masseur"
Ο Τένεσι Ουίλιαμς γίνεται ένα με τους χαρακτήρες του. Γράφει γι'αυτούς σαν να γράφει για τη ζωή του. Ο συγγραφέας είναι και σκηνοθέτης και πάσχων Χριστός στο διήγημα "Ο πόθος και ο μαύρος μασέρ". Αναζητεί το Θεό για να τον λυτρώσει με το μαύρο χέρι της εξιλέωσης. Λύτρωση από τι; Από τα πάθη, βέβαια, που γίνονται Πάθος. "Γιατί οι αμαρτίες του κόσμου είναι στην πραγματικότητα οι αδυναμίες του, οι ατέλειές του, και αυτές θα πρέπει να τις εξιλεώσει ο πόνος". Ο ηθοποιός μετατρέπεται σε μια πολλαπλή αλλά συνάμα μονοδιάστατη προσωπικότητα. Είναι ο Ουίλιαμς, είναι ο αφηγητής, είναι ο Burns....
Τι είναι εκείνο που κάνει τον άνθρωπο να αγαπά το σκοτάδι; Τι είναι εκείνο που τον κάνει να ερωτοτροπεί με την εκμηδένιση του «είναι» του; Ποια είναι εκείνη η ακατανόητη δύναμη που τον ελκύει προς μια ανώτερη διάσταση; Είναι άραγε η σάρκα ένα βάρος από το οποίο η ψυχή πρέπει να απαλλαγεί για να πλησιάσει το Δημιουργό της; Τι θέλει να δηλώσει ο Τένεσι Ουίλιαμς πίσω από το κρυπτογραφημένο διήγημα «Ο πόθος και ο μαύρος μασέρ»; Πως λύνεται ο γρίφος της ανθρώπινης ύπαρξης μέσα από τη μεταφυσική του Αμερικανού συγγραφέα;
Ο Antony Burns είναι ο ήρωας του διηγήματος που αναζητά τρόπο διαφυγής από τα αδιέξοδα του επίγειου κόσμου. Βολεύεται στο σκοτάδι, κλασικό σύμβολο ανυπαρξίας στο έργο του Ουίλιαμς (βλ. και μονόπρακτο «Ο κύριος Πάραντάις»). Αυτό δεν αρκεί. Δεν βλέπει την ύλη, αλλά η ύλη εξακολουθεί να τον βαραίνει. Τη λύση θα δώσει ο μαύρος μασέρ που θα πραγματώσει τον μεγαλύτερο πόθο του ήρωα. Ποιος είναι στην πραγματικότητα ο μαύρος μασέρ; Απάντηση δίνεται στο θεατρικό «Small Craft Warning». O γιατρός, τον οποίο υποδύθηκε ο ίδιος ο Ουίλιαμς αναφέρει: «Πάντα φανταζόμουν πως ο Θεός είναι μαύρος, χωρίς καθόλου φως στο πρόσωπό του, κινείται στο σκοτάδι σαν μαύρος…».
Η ιστορία παραπέμπει στο αρχέτυπο του Μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. «Λάβετε, φάγετε. Τούτο εστί το σώμα μου». Ο Ουίλιαμς, για μια ακόμη φορά δηλώνεται ως ο θύων, ο θυόμενος και ο προσφέρων τη θυσία. Η κοινωνία του έργου του και η μετάληψη του θρησκευτικού του δράματος συνθέτουν την πνευματική συνέχεια του συγγραφέα ακόμη και μετά την φυσική του έκλειψη.
Την παράσταση θα προλογίσει ο καθηγητής του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνων και μέλος του ΔΣ του Εθνικού Θεατρου κ. Ιωσηφ Βιβιλακης.
Creative Team
Σκηνοθεσία- δραματουργική επεξεργασία: Ανθούλλης Δημοσθένους
Ερμηνεύει: Ανδρέας Αραούζος
Σκηνογραφία: Αντώνης Νεοφύτου
Χορογραφία: Γιώργος Δημόπουλος
Διεύθυνση παραγωγής: Έλενα Μελετίου
Μετάφραση: Άνθη Ζαχαριαδου